Via social media zie je talloze docenten lesgeven via een webcam of kunnen thuisblijvers sportlessen volgen via een live stream op Facebook. Uit noodzaak worden we inmiddels aardig creatief. We zullen ons voorlopig moeten aanpassen en met de huidige technologie kan dat gelukkig ook.
Op dit moment komen er in mijn vakgebied berichten voorbij van gemeenten waar DIV-medewerkers in ploegen werken om papieren aanvragen te scannen. Of je leest over complexe telewerkplekken om toch bij die verouderde applicaties te kunnen komen.
Gelukkig hebben veel van onze klanten al stappen in de goede richting gezet. Ze hebben ons zaak- en klantcontactsysteem Djuma organisatie breed geïmplementeerd en inwoners of ondernemers kunnen al diverse producten en diensten digitaal aanvragen. Echter vaak is de volledige klantreis nog niet digitaal te bewandelen. Terwijl dit - juist nu - van enorm belang is!
Stel je eens het volgende voor:
“Een inwoner vraagt via jullie website een product of dienst aan en kan het verloop ervan volgen via MijnOverheid.nl of een Persoonlijke Internetpagina. Door verplicht gebruik van DigId, of Edias kunnen jullie de inwoner moeiteloos identificeren en vervolgens automatisch een zaak starten in het zaaksysteem. Jij (de ambtenaar) werkt vanuit thuis in diverse SaaS-oplossingen, waaronder Djuma. Dit zaaksysteem begeleidt jou bij de zaakafhandeling door de juiste checklistitems en processtappen. Berichten of brieven stel je snel en eenduidig op via beschikbare sjablonen. Ontbrekende informatie vraag je op via een chat, Microsoft Teams-vergadering of telefonisch contact met de inwoner. Statuswisselingen publiceert het zaaksysteem automatisch en de burger twittert je een complimentje voor de snelle en overzichtelijke afhandeling. Een beschikking kwam nog nooit zo snel op een digitale deurmat terecht!”
Deze klantreis is allang geen fictie meer en hebben wij bij meerdere klanten al gerealiseerd.
Digitale Klantreis: ook voor jou interessant!
Ook jullie organisatie kunnen wij hiermee op korte termijn helpen! Momenteel werken wij aan een oplossing voor een digitale klantreis inclusief online consultancy. Klinkt dit interessant, laat het ons dan vooral weten via dit formulier.