Na een aanbesteding en gedegen proof-of-concept koos de gemeente Midden-Groningen onlangs voor Djuma van Visma Circle. Hiermee moderniseert en verbetert een van de noordelijkste gemeentes van Nederland haar digitale dienstverlening en interne bedrijfsvoering.
Met de inzet van Djuma als zaaksysteem en klantcontactsysteem streeft de gemeente naar een verhoging van de klanttevredenheid bij haar 60.899 inwoners, 4.250 ondernemers en haar 700 medewerkers. Ze zetten hiervoor Djuma ook in bij het optimaliseren van de bestuurlijke besluitvorming.
De gunning van de gemeente Midden-Groningen omvatte ook een proof-of-concept waarbij Djuma moest bewijzen dat het in huis had de gemeente zocht. Halverwege dit traject moest het projectteam plotseling vanwege de ontwikkelingen rondom corona overschakelen op online werken. Hierdoor konden leden van het projectteam de voordelen van plaats onafhankelijke werken met een SaaS-oplossing nog het beste ervaren.
De gemeente kon alle voor hun relevante onderdelen uitproberen en ging over tot gunning aan Visma Circle. De komende tijd zet zij de volgende stappen richting modern zaakgericht werken. In dit proces kan men reeds bestaande gemeentelijke applicaties – indien gewenst – eenvoudig aan Djuma koppelen via standaard koppelvlakken.
#zgw #zaaksysteem #klantcontact #kcs #dienstverlening #besluitvorming #bestuur