Op woensdag 28 april ging Winterswijk live met Djuma. In de dienstverleningsvisie staat een positieve klantervaring centraal. De gemeente wil graag dat inwoners en ondernemers ervaren dat je bij de gemeente samen de zaken goed en snel kunt regelen.
Bij elke vorm van dienstverlening richt Winterswijk zich op een juiste uitkomst en op een helder en transparant proces. De medewerkers geven positieve aandacht waar die nodig is en zorgen ervoor dat hun dienstverlening flexibel en altijd te bereiken is. Volgens Winterwijk is Djuma uitermate geschikt om de organisatie te ondersteunen om deze doelen te bereiken. Zeker gezien de inzet van het nieuwe Djuma Klantportaal en de Djuma Formulieren.
Gemeente Winterswijk zet nadrukkelijk in op bewustwording bij haar eigen medewerkers. Door volgens de juiste processen te werken, loopt ook de communicatie richting klanten gesmeerd. Zaken zijn tenslotte 24/7 te volgen via het klantportaal. Een inwoner kan zo altijd zien hoe het met zijn aanvraag staat. Voor die bewustwording is het belangrijk dat de medewerkers Djuma toegankelijk vinden en makkelijk te hanteren. De projectgroep besteedt daarom veel tijd aan communicatie met de organisatie, zodat er veel reuring rondom Djuma is.
Inmiddels zijn drie teams bij Winterswijk aan de slag gegaan. Aansluitend volgen elke twee weken nieuwe teams die live gaan. Daarmee is de hele organisatie in juni live. Samen met Visma Circle werkt Winterswijk vervolgens aan procesverbetering, doorontwikkeling van de formulieren en klantportaal. Er zit nog veel in het vat voor de toekomst.
In Winterswijk noemen ze Djuma trouwens Joost, hij is een allemansvriend, met hem kan iedereen het vinden: lees hier meer over.